תפריט נגישות


מידע הצהרת-נגישות
תצוגת צבעי האתר (* בדפדפנים מתקדמים מסוג Chrome ו- Firefox) תצוגה רגילה מותאם לעיוורי צבעים מותאם לכבדי ראייה סגירה
image/svg+xml

תוכניות לימודים

 

ביה"ס לאַחֲיוּת, נוסד באפריל 1949 בבית החולים הצבאי מספר 5 תל ליטוינסקי, תל-השומר, שלימים הפך להיות המרכז הרפואי המשולב, ע"ש ד"ר חיים שיבא. ד"ר חיים שיבא, הניח את היסודות  לביה"ח מספר 5 והתווה את ראשית דרכו של בית החולים כמרכז רפואי חינוכי. מנהלת ביה"ס הראשונה של בית הספר הייתה הגב' זגגי.
בראשית דרכו היה ביה"ס לאַחֲיוּת במסגרת צבאית בו למדו כ- 5 מחזורים.  לאחר מכן הפך לבי"ס ממשלתי-אזרחי.  משנת 1974, שולבו בתכנית הלימודים גם לימודים אקדמיים. מגמה זו הייתה הצעד הראשון בשילוב בית הספר בלימודים אקדמיים מלאים באוניברסיטת תל-אביב.

 

באוקטובר 1989, הפך בית הספר להיות בי"ס אקדמאי לאַחֲיוּת, במסגרת הפקולטה לרפואה, בית הספר למקצועות בריאות, החוג לאַחֲיוּת, אוניברסיטת תל אביב.

 

כיום, סטודנטים המסיימים את תוכנית הלימודים האקדמית, בהצלחה, מקבלים תואר בוגר אוניברסיטת תל אביב (B.A באַחֲיוּת) וזכאים לגשת לבחינות ההסמכה של משרד הבריאות,   לקבלת התואר אח/ות מוסמכת.

 

השקפת עולם של ביה"ס:


הפילוסופיה של ביה"ס נמצאת בהלימה עם חוקי המדינה, מדיניות מנהל האַחֲיוּת במשרד הבריאות והחוג לאַחֲיוּת של אוניברסיטת לתל אביב, נובעת מהשקפת העולם של סגל ההוראה, מושפעת מהחברה והשינויים החלים בה וצרכי אוכלוסיית הסטודנטים בביה"ס.

 

 

 

ביה

 

 

 

סגל ההוראה מאמין

  • בזכות האדם להתפתח, לגדול, להזדקן ולמות בכבוד, לבטא רצונותיו והשקפת עולמו באופן חופשי, לפעול בהתאם ליכולותיו וכישוריו, לממש את הפוטנציאל האנושי, להגיע לשביעות רצון והנאה מהחיים, לקבל יחס אנושי מזולתו ופיצוי נאות עבור עבודתו.
  • אנו מאמינים שתפקידו הייחודי של האַחֲיוּת הוא לסייע לאדם, בריא כחולה בעשייתן של הפעילויות התורמות לבריאות או להחזרתה או למיתה שלווה ולעשות זאת בדרך שתעזור לו להשיג את מירב העצמאות ומימוש הפוטנציאל העצמי, בדרך שהוא היה עושה אותה, ללא עזרה, לו היה לו הכוח, הרצון, היכולת, והידע הדרושים לכך.
  • אנו מאמינים בזכות האחות וחובתה לקחת חלק פעיל:
  • בקביעת מדיניות המשפיעה על הבריאות בכלל ועל האַחֲיוּת בפרט
  • בפיקוח על העשייה הסיעודית המקצועית במסגרת החוק
  • בעבודה כחברה שוות זכויות, בצוות רב מקצועי
  • בקביעת סטנדרטים לאבטחת איכות טיפול
  • בקביעת תנאי עבודה הולמים
  • בפיתוח אישי ומקצועי
  • על האחות:
    • לתת טיפול שווה לכל אדם, ללא הבדל דת, גזע, מוצא אתני, השתייכות פוליטית, מין, גיל, מצב נפשי, גופני חברתי וכלכלי.
    • לתת טיפול סיעודי כוללני, תוך שמירה על כבוד האדם, רצונו, זכויותיו וראייתו כחלק ממשפחתו, סביבתו ותרבותו.
    • לפעול בשיתוף פעולה עם עובדי בריאות אחרים למען שמירה וקידום הבריאות, מניעת מחלות, ריפוין ומיתה בכבוד.
  • אנו מאמינים בזכות הסטודנטים להיות שותפים פעילים9 בתהליך הלמידה, לבטא חשיבה עצמאית ויוזמה, ולפתח את הפוטנציאל האנושי הגלום בהם, בתמיכה, הכוונה ועידוד ע"י סגל ההוראה.
  • אנו מאמינים שההוראה בביה"ס חייבת להיות בצמידות והלימה לנעשה בשדה הקליני, תוך שאיפה למצוינות. סגל ההוראה בביה"ס לאַחֲיוּת, מורכב מאחיות מוסמכות בעלות תארים אקדמיים, באַחֲיוּת, במנהל מערכות בריאות   ומקצועות נוספים.
  • אנו מאמינים בזכות הלומדים ל-:
    • שותפות בתהליך הלמידה
    • חשיבה עצמאית ויוזמה
    • פיתוח הפוטנציאל האנושי הגלום בהם.
  • אנו תומכים מכוונים ומעודדים את התלמידים בשאיפה מתמדת למצוינות.
  • ההוראה בביה"ס קשובה לנעשה בשדה הקליני ומתואמת אתו לרבות חידושים טכנולוגיים וגישות מתקדמות באַחֲיוּת וברפואה.

 

 

ביה

תוכניות הלימוד הקיימות בביה"ס:

 

לימודים לתואר באַחֲיוּת ( RN, B.A )
מטרת הלימודים להכשיר אנשי מקצוע ברמה מקצועית, היכולים לתפקד בשירותי הבריאות השונים, על בסיס ידע רחב, עיוני ומעשי באַחֲיוּת, במדעי החיים, ברפואה ובמדעי החברה.  לפתח אצל הלומדים כושר שיפוט המבוסס על  ידע מקצועי  ומדעי.

משך הלימודים: 4 שנים. התוכנית מקנה לבוגריה את התואר בוגר האוניברסיטה באַחֲיוּת והתואר אח/ות מוסמכ/ת, לאחר שעמדו בהצלחה בבחינה הממשלתית.

 

תוכנית הלימודים כוללת לימודים בתחום מדעי היסוד, מדעי החברה ומדעי האַחֲיוּת והרפואה.
מדעי היסוד: מדעי החברה: מבוא לכלכלת בריאות, מבוא למנהל, קריאה ביקורתית וכתיבה מדעית, מדעי ההתנהגות: פסיכולוגיה התפתחותית, מדעי החיים: כימיה וביוכימיה, אנטומיה ופיזיולוגיה, מיקרוביולוגיה, וירולוגיה, גנטיקה, ואמבריולוגיה , תזונה ודיאטה, פרמקולוגיה, טרטולוגיה, היסטולוגיה, פתו פיזיולוגיה ומבוא לאפידמיולוגיה.

יסודות וסוגיות באַחֲיוּת: יסודות בבריאות וחולי, יסודות להתערבות סיעודית, האַחֲיוּת  כפרופסיה, מיומנויות אמדן, מיומנויות הדרכה ייעוץ ותמיכה, מיומנויות חשיבה קריטית, ניהול הטיפול, מיומנויות פסיכו מוטוריות באַחֲיוּת, חוק ואתיקה, אבטחת איכות וניהול סיכונים.

 

לימודים קליניים עיוניים: אַחֲיוּת המבוגר והזקן, אַחֲיוּת האישה, אַחֲיוּת הילד והמתבגר, אַחֲיוּת בבריאות הציבור והקהילה, אַחֲיוּת בבריאות הנפש, אַחֲיוּת ברפואה דחופה, סמינר במנהל.

ההתנסויות הקליניות משולבות במהלך הלימודים ומתקיימים במרכז הרפואי שיבא, ובמוסדות בריאות קהילתיים
 

תוכניות הכשרה על בסיסיות לאחיות מוסמכות:


הלימודים מיועדים לאחיות מוסמכות המעונינות בהתמחות בתחומים קליניים נבחרים, הלימודים נמשכים בין 6-12 חודשים על פי תוכניות הלימודים הנקבעות על ידי מינהל האַחֲיוּת.  ומתעדכנות מעת לעת:


בית הספר מפעיל את הקורסים העל בסיסיים בהתאם לצרכי מערכת הבריאות:
אַחֲיוּת בטיפול נמרץ משולב וטיפול נמרץ פית"י: פגים, ילודים, תינוקות וילדים;  אַחֲיוּת בחדר ניתוח, אַחֲיוּת אונקולוגי, אַחֲיוּת בנפרולוגיה, מיילדות; הדרכה קלינית.

 

מסלולי הכשרה נוספים:

  • קורס הסבת אחיות ואחים מעשיים להסמכה – ישראל
    תוכנית הנמשכת כשנתיים ומיועדת לאחים ואחיות מעשיים החפצים להשלים לימודיהם לתואר אח/ות
    מוסמכ/ת
  • קורס הסבת אחיות ואחים מעשיים להסמכה לילידי אתיופיה
    תוכנית הנמשכת כשנתיים ומיועדת לאחים ואחיות מעשיים בני העדה האתיופית החפצים להשלים לימודיהם לתואר אח/ות מוסמכ/ת
  • קורס הסבת אחיות מעשיות למוסמכות – עולים מחבר העמים
    תוכנית הנמשכת כשנה וחצי ומיועדת לעולים חדשים מחבר העמים הזכאים ללימודיהם ממשרד
    הקליטה
  • קורס הסבת אקדמאים לאַחֲיוּת
    תוכנית נמשכת כשנתיים ומיועדת לאקדמאים המעונינים ללמוד  לקראת התואר אח/ות מוסמכ/ת.
  • קורס הסבת רופאים לאַחֲיוּת
    תוכנית הנמשכת כשנתיים ומיועדת לרופאים עולים החפצים להשלים לימודיהם לתואר אח/ות מוסמכ/ת

כל תוכניות הלימודים מבוססות ונגזרות מתוכנית הלימודים המחייבת של משרד הבריאות לתואר אחות מוסמכת ומהווה בסיס להכרה במעמד מקצועי כאח/ות מוסמכ/ת בישראל.

 

 

 

ביה

 

בית הספר מפעיל את הקורסים העל בסיסיים בהתאם לצרכי מערכת הבריאות:

אַחֲיוּת בטיפול נמרץ משולב וטיפול נמרץ פית"י: פגים, ילודים, תינוקות וילדים;  אַחֲיוּת בחדר ניתוח, אַחֲיוּת אונקולוגי, אַחֲיוּת בנפרולוגיה, מיילדות; הדרכה קלינית.